niedziela, 22 listopada 2015

Pulpeciki w Sosie Koperkowym

Dziś mięsna propozycja dania. Pulpeciki indycze w sosie koperkowym. Przepis pochodzi ze strony Ewy Wachowicz ja go trochę zmodyfikowałam, bo prowadząca robiła je z mięsa cielęcego a że w sklepie w mojej miejscowości takiego nie posiadali kupiłam więc mięsko indycze i wyszło bardzo smakowicie. Zapraszam więc na kolejny przepis.

Składniki

- 700g mięsa z indyka,
- 1 cebula,
- 1 łyżka masła (do obsmażenia cebulki)
- 1 jajko,
- bułka tarta,
- mąka do obtoczenia pulpetów,
- 3 szklanki wywaru jarzynowego, ja dodałam wywar mięsny bo taki posiadałam.
- 2 szklanki słodkiej śmietanki najlepiej 30%,
- 1 pęczek koperku, ale może być tez mrożony,
- sól,
- pieprz,
- kucharek,
- magii

Wykonanie:

(tutaj mamy składniki: bułka tarta, mąka, jajko, cebulka, śmietanka i mięsko)

Najpierw musimy drobno pokroić 1 cebulkę


Na patelni roztapiamy masło


Szklimy cebulkę na złoto


Mielimy mięsko


W połowie mielenia mięsa dodajemy cebulkę i znowu mielimy.

Kiedy wszystko ładnie się zmieli do mięsnej masy dodajemy roztrzepane 1 jajko, garść bułki tartej jeśli masa wyda się Wam za rzadka można jeszcze trochę dosypać, przyprawiamy pieprzem i solą. Wlewamy 2 łyżki stołowe wywaru wtedy pulpety nie będą suche. Wyrabiamy na chwilkę mięsną masę. Kiedy masa odchodzi od dłoni. Zwilżamy dłonie zimną wodą i formujemy pulpeciki, obtaczamy w mące, u mnie wyszło 20 sztuk.



Następnym krokiem będzie wlanie wywaru do dużego garnka lub tak jak u mnie do gęślarki. Wywar musi się zagotować, kiedy to nastąpi za pomocą łyżki cedzakowej wkładamy nasze pulpety, trzymamy na chwilkę we wrzątku wtedy się nam nie przykleją do dna rondelka. Gotujemy wszystko przez 10 minut pod przykryciem.

Po 10 minutach hartujemy śmietankę i wlewamy do naszych pulpetów. Przykrywamy i znów gotujemy 10 minut. Przyprawiamy magii i kucharkiem.


Po kolejnych 10 minutach dodajemy koperek i gotujemy do zagęszczenia sosu.


I niedzielny obiad gotowy. Życzę smacznego :)

4 komentarze: